top of page

STORYTELLING

BelindavanDoorn-dec-3.jpg

STORYTELLING 4-DAAGSE

Follow your Bliss – waarom juist dát?

​

De titel van deze vierdaagse is een uitspraak van de Amerikaanse mytholoog Joseph Campbell. Het betekent letterlijk volg je geluk, maar in de diepere betekenis gaat het om: "doe wat je ziel vreugde, betekenis en vervulling geeft - zelfs als het pad onzeker of onconventioneel is." Hij zei: “Follow your bliss and the universe will open doors where there were only walls.”

 

Dat zinnetje raakte me. En het bleef hangen. Want hoe vaak doen we het tegenovergestelde? We volgen wat hoort. Wat veilig is. Wat anderen van ons verwachten. Maar je bliss — dat wat jouw hart zacht maakt, waar je ogen van gaan glimmen, waar je stil van wordt of juist vol vuur — dát spoor volgen? Dat is niet altijd vanzelfsprekend. En toch is dat vaak waar je verhaal begint.

​

In deze vierdaagse gaan we op zoek naar jouw Bliss.

​

Om deze vierdaagse te volgen hoef je geen groot plan te hebben. Alleen maar een begin. Een nieuwsgierigheid. Een plek in jezelf waar iets begint te borrelen. We noemen dat in de Storytelling: de oproep. Vanuit daar gaan we werken. Vanuit daar ontstaan verhalen die écht raken. Vanuit daar ontstaat verbinding — met jezelf en met anderen. Dat is allemaal al in jou aanwezig.

​

En het mooie is: jouw eigen Bliss is (ongemerkt) je richtingaanwijzer en als je je Bliss volgt, nodig je anderen uit dat ook te doen. 

​​"Follow your bliss"

DE KRACHT VAN STORYTELLING
Wat levert het je op
3.png

PERSOONLIJK

​

Zelfvertrouwen 
Je ervaart dat jouw stem en verhaal ertoe doen.

​

Bewustwording 
Je ontdekt welke thema’s, waarden en ervaringen belangrijk voor je zijn.

​

Ruimte innemen
Je leert letterlijk en figuurlijk plaats in  te nemen en gehoord te worden.

​

Rust in aanwezigheid
Door tempo te vertragen en pauzes te gebruiken, kom je meer in contact met jezelf en je publiek.

COMMUNICATIEF

​

Heldere verwoording
Je oefent in eenvoud en structuur, waardoor je boodschap krachtiger overkomt.

​

Aansluiting bij publiek
Doordat we werken aan contact maken, ontwikkel je een gevoel voor timing, emotie en spanningsboog.

​

Oprechtheid en impact 

Verhalen raken als je oprecht bent en blijven beter hangen dan het presenteren van losse feiten. Daarnaast zal je merken dat het ook een positieve impact op jezelf heeft.

LANGE TERMIJN BENEFITS

​

Grotere overtuigingskracht

Nuttig in werk, presentaties en persoonlijke relaties.

​

Dieper contact
Verhalen nodigen uit tot verbinding en empathie.

​

Creatief denken

Je leert betekenis geven en perspectieven combineren.

DE 7 BENEFITS VAN STORYTELLING

​​

  1. Onthoudbaarheid – verhalen blijven beter hangen dan losse feiten en zorgen voor een langdurig effect.

  2. Emotionele connectie – een verhaal raakt, creëert empathie en kan gedrag beïnvloeden.

  3. Geloofwaardigheid – authenticiteit en persoonlijke ervaringen bouwen vertrouwen op.

  4. Toegankelijkheid – complexe onderwerpen worden helder en begrijpelijk door ze in verhaalvorm te brengen.

  5. Merkversterking – verhalen geven kleur en emotie aan een merk, wekken positieve associaties en onderscheiden van de concurrentie.

  6. Weerstand verminderen – een verhaal voelt niet als reclame maar als een uitnodiging, wat sympathie oproept.

  7. Beleving creëren – een goed verhaal wordt ervaren, gedeeld en onthouden.

​

​

Kortom, Storytelling is meer dan vertellen: het maakt informatie levend, begrijpelijk en impactvol.

Het vergroot de kans dat je boodschap blijft hangen, wekt vertrouwen en zorgt voor echte verbinding.

TOT SLOT

PRAKTISCHE INFORMATIE

Datum:           

vrijdag 27 februari 2026
zaterdag 28 februari 2026 

vrijdag 27 maart 2026

zaterdag 28 maart 2026 

Tijden:             

10.00 - 16.30 (inloop vanaf 9.30 uur)

Investering

€ 1150,- excl. 21% B.T.W. - inclusief lunch (introductieprijs)

Locatie:         

Tempeliershoeve in Haaren NB

bottom of page